Rødovre Håndboldklub
Ungdoms afdeling
Om klubben
Andet
RHs historie
Facts om RH
Corona-frivillig

Kære Corona-frivillig,
Først og fremmest tusinde tak, fordi du er med til at sikre, at vores børn og unge mennesker kan spille kampe i trygge rammer i denne Corona-tid. Uden din indsats ville det ikke være muligt.
Vi har forsøgt at beskrive din opgave herunder og vi håber, at den er klar og tydelig, så du ikke er i tvivl om, hvad du skal gøre og hvornår:
Praktisk info: Ved toilettet i klublokalet vil der være 2 hylder (en til hver hal) med alt det nødvendige udstyr til de Corona-frivillige.
På hver af de to hylder finder du: - En opgavebeskrivelse - 2 orange Corona-frivillig veste – en til hver Corona-frivillig, som du bedes have på, mens du varetager opgaven. - Desinficeringsvæske i en 5 liters tryksprøjte (sådan en beholder, som man bruger i haven til at sprøjte ukrudt med) - plastikhandsker, som vi anbefaler, at du har på, når du desinficerer bænke m.m. - Håndsprit til dommerbordet
Til dagens første kamp, går de Corona-frivillige op i klublokalet og henter udstyret, påfører sig en orange vest og sætter håndspritten ned på dommerbordet.
Når kampen er færdig og de Corona-frivillige har gjort klar til næste kamp, sørger de for at overlevere alt udstyret til de næste Corona-frivillige.
Efter dagen sidste kamp, sætter de Corona-frivillige det hele ordenligt på plads – HUSK håndspritten på dommerbordet!
Er du Corona-frivillig til en U17 kamp eller ældre årgange, skal du møde 45 minutter før kampen starter. Er du Corona-frivillig til en U15 kamp eller yngre årgange, skal du møde 35 minutter før kampen starter.
Som Corona-frivillige skal I gøre følgende:
1) Tage imod spillere, trænere og eventuelle forældre/tilskuere ude foran indgangen til enten hal 1 eller hal 2 og byde dem velkommen. Der er ingen, der må gå ind i hallen, før de får lov af de Corona-frivillige!
2) Sende spillere, trænere, dommer og dommerbordsvagterne ind i hallen. RH hold varmer op på banehalvdelen under uret. Resten må vente udenfor, til spillerne m.m. er kommet på plads inde i hallen.
3) Mens spillerne kommer på plads i hallen, skal de Corona-frivillige så sørge for følgende: - Tælle antallet af tilskuere og sikre, at der kun lukkes en tilskuer pr. spiller, der står anført på holdkortet for hvert af holdene, ind i hallen - U9 og U10: der må max. lukkes 7 tilskuere ind pr. hold - U11: der må max. lukkes 9 tilskuere ind pr. hold - U13: der må max. lukkes 10 tilskuere ind pr. hold - U15 og opefter: der må max. lukkes 12 tilskuere ind pr. hold - Oplyse tilskuerne om at hvis Tutten er åben, skal de bære mundbind, hvis de går der ind. - Oplyse tilskuerne om, at de skal sætte sig på de pladser, der er på den modsatte side af banen i forhold til udskiftningsbænken, når de kommer ind i hallen og de skal sætte sig i den ende, hvor deres hold varmer op. - Oplyse tilskuerne om, at de skal holde afstand. - Oplyse tilskuerne om, at de skal spritte hænder, inden de går ind i hallen (der er opsat spritdispensere) og gerne også spritte hænder, når de går ud af hallen. - Oplyse tilskuerne om, at de skal forlade hallen så snart kampen er færdig og hvor de skal gå ud. I
RØS 1 skal tilskuerne lukkes ud gennem dørene (nødudgangen) ved opvarmningsrummet.
I RØS 2 skal tilskuerne lukkes ud gennem dørene (nødudgangen), der vender ud mod parkeringspladsen.
Er du/I i tvivl om noget, så kan Hanne eller Christina kontaktes på følgende telefonnr.: Hanne: 25386449
Christina: 61399041
Endnu engang mange tak for din indsats.
Bestyrelsen i Rødovre HK